Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Bovenkamer? Hier vind je waarschijnlijk het antwoord!

Toch nog een andere vraag? Neem dan contact op via info@bovenkamerbreukelen.nl.

Reserveren

Hoe werkt de reserverings-app?

De reserverings-app werkt eigenlijk hetzelfde als een online webshop. Je wordt vanzelf door het proces heen geleid. We hebben het ook voor je ‘op papier’ gezet. Klik HIER om de handleiding te bekijken.

Wat kost de Bovenkamer?

Het gebruik van de Bovenkamer is gratis! Wel op voorwaarde dat jouw activiteit in de Bovenkamer aansluit bij onze identiteit. We zijn namelijk boven alles een gebedshuis. Jouw reservering in de Bovenkamer moet daarom een duidelijk christelijk karakter hebben. Als dat het geval is ben je van harte welkom!

 

Uiteraard maken wij wel kosten om de Bovenkamer draaiende te houden. Als je de mogelijkheid hebt om iets bij te dragen dan zijn we daar heel blij mee maar voel je niet verplicht! Als je iets wilt doneren kun je HIER lezen hoe.

Hoeveel ruimtes mag ik reserveren?

Reserveer alleen de ruimtes die je ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Reserveer dus niet alles alleen maar om dan het rijk alleen te kunnen hebben. We willen graag zoveel mogelijk mensen de gelegenheid geven om van de Bovenkamer gebruik te kunnen maken. Als er ruimtes beschikbaar blijven kunnen we daar weer anderen blij mee maken.

 

Met name van de gebedsruimte willen we graag dat die zo veel mogelijk beschikbaar blijft voor persoonlijk gebed. Het gaat ons daarbij vooral om het principe, we zijn een gebedshuis en we willen 24-7 beschikbaar zijn voor gebed. Dit betekent natuurlijk niet dat je de Gebedsruimte niet mag reserveren. Doe dat gerust maar alleen voor de momenten dat je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt.

 

NB: Als er tijdens je bezoek ruimtes zijn die niet door anderen zijn gereserveerd dan mag je daar gerust gebruik van maken.

Ik heb gereserveerd maar geen bevestigings-mail gekregen

Nadat je hebt gereserveerd krijg je binnen enkele minuten een bevestiging van jouw reservering. Het is belangrijk dat je deze bevestiging krijgt want anders weet je niet zeker of je reservering is verwerkt. Wat kun je doen als je geen e-mail hebt ontvangen?

 

  • Check na een half uurtje nog eens je mail.
  • Kijk in je spambox.
  • Echt niks ontvangen? Neem dan contact met ons op via reserveringen@bovenkamerbreukelen.nl.

Ik heb geen code (herinnerings-mail) ontvangen.

Twee dagen voor je bezoek aan de Bovenkamer krijg je een herinnerings-mail. Hierin vind je de code waarmee je het sleutelkastje bij de ingang kunt openen. Met de sleutel kun je de deur openen en jezelf naar binnen laten.

 

Deze e-mail ontvang je precies 48 uur van te voren. Soms moet je dus gewoon nog even wachten voordat het zover is.

 

Zit je al binnen de 48 uur en heb je nog niets ontvangen? Doe dan het volgende:

  • Controleer je spambox
  • Controleer of je mailbox niet vol is, dan kunnen wij geen e-mail afleveren.
  • Echt niets ontvangen? Neem contact op via reserveringen@bovenkamerbreukelen.nl

Hoe kan ik annuleren?

Geen probleem als je niet kunt komen maar laat het ons wel even weten! Dit is onze stelregel: komen = reserveren/ niet komen = annuleren. Met andere woorden: als je wilt komen moet je wel even reserveren en als je toch niet komt moet je annuleren.

 

Nadat je hebt gereserveerd krijg je binnen enkele minuten een bevestiging van jouw reservering. In deze bevestigingsmail staat ook een link waarmee je je reservering kunt annuleren. Met één klik op de link is het geregeld!

 

Annuleren kan tot 1 dag van te voren maar je doet ons een groot plezier als je het eerder doet. Hoe eerder je annuleert, hoe meer kans anderen nog hebben de vrijgekomen ruimte nog te boeken.

Ik wil graag een keertje komen kijken. Kan dat?

Dat kan! Het is het handigst als je tijdens één van onze inloopmomenten kunt komen. Dan is er een gastvrouw/ heer aanwezig die je rond kan leiden.

Deze momenten zijn op:

 

  • Dinsdag tussen 13.00-15.00 uur.
  • Donderdag tussen 10.00-11.30 uur.

 

Lukt dat echt niet dan kunnen we proberen een afspraak te maken met iemand uit het team. Als je dat wilt stuur dan een mailtje naar info@bovenkamerbreukelen.nl.

Hoe kom ik naar binnen?

Twee dagen voor je bezoek aan de Bovenkamer krijg je een herinnerings-mail. Hierin vind je een code waarmee je het sleutelkastje bij de ingang kunt openen. Met de sleutel kun je de deur openen en jezelf naar binnen laten.

 

Neem de sleutel niet mee naar binnen maar stop hem direct terug in het kastje. Dan kunnen andere bezoekers na jou ook naar binnen.

 

Bij vertrek de deur graag weer op slot en de sleutel terug in het sleutelkastje.

Eten en drinken

Kan de Bovenkamer een lunch/ maaltijd verzorgen?

De Bovenkamer wordt gerund door een handjevol vrijwilligers en die hebben helaas geen gelegenheid om ook maaltijden te verzorgen. Een lunch of maaltijd mag je dus zelf klaarmaken of laten verzorgen door derden. Enkele mogelijkheden:

 

Kan ik koffie zetten in de Bovenkamer?

Jazeker, daarvoor heb je twee apparaten tot je beschikking. Een Senseo voor één of twee kopjes en een Bravilor snelfilter-koffiezetapparaat met 2 kannen. De speciale Bravilor filters vind je onder het apparaat in de bar. Thermoskannen zijn ook aanwezig.

 

Er staat waarschijnlijk wel een bak met gemalen snelfilterkoffie maar in principe dien je je eigen koffie en thee mee te nemen.

Wat moet ik zelf meenemen?

Je verblijf in de Bovenkamer is op basis van zelfvoorziening. Je mag gebruik maken van al onze faciliteiten maar koffie, thee en versnaperingen daar mag je zelf voor zorgen.
Vaak staat er wel koffie en thee op de bar. Dat mag je gebruiken, wellicht kun je dat weer een beetje aanvullen.

Ik heb eten over. Zal ik dat voor jullie achterlaten?

Heel lief van je maar liever niet. Andere bezoekers weten niet van wie het is en ook niet hoe oud het is, en dus blijft het staan. Vervolgens moeten wij het alsnog weggooien. Zonde!
Neem het dus liever zelf mee en maak er thuis iemand blij mee.

Wij hebben wat te vieren. Mag ik alcohol schenken?

Van harte, maar we willen je wel vragen het feestje zonder alcohol te vieren. De Bovenkamer is een plek voor ontmoeting met elkaar en met God. We vinden het daarbij belangrijk dat we ons doen en denken zuiver houden. Om die reden wordt er in de Bovenkamer geen alcohol geschonken.

Wat vind ik in de keuken?

In het café is een bar en een kleine keuken met de meest gangbare apparatuur: koelkast, kookplaat, waterkoker, koffiezetapparaat, kleine magnetron, vaatwasser. Ook glaswerk, borden en bestek zijn aanwezig. Voor een complete inventarislijst klik je HIER.

Praktisch

Hoe laat ik de Bovenkamer weer achter?

Als het goed is heb je de Bovenkamer in nette staat aangetroffen. Wat verwachten wij van jou als je weer vertrekt?

 

De Bovenkamer wordt gerund door een handjevol vrijwilligers. Het is voor hen niet te doen om elke dag schoon te maken of te checken of het netjes is achtergelaten.

Jij mag gratis van de Bovenkamer en alle faciliteiten gebruik maken. Als ‘dank’ vragen we je in vertrouwen de Bovenkamer netjes achter te laten. Zou je, zeker als je met een grote groep bent geweest, de volgende punten willen checken?

 

  • Wil je de ruimtes die je hebt gebruikt bezemschoon achterlaten? (bezem, stofzuiger e.d. in het magazijn achter de bar)
  • Een volle afvalemmer (bij de bar) aub legen. De volle dichtgebonden zak graag in de blauwe kliko onderaan de trap.
  • Een (redelijk) volle vaatwasser aanzetten. De volgende bezoeker ruimt hem uit.
  • Na intensief gebruik de toiletten graag schoonmaken.
  • Controleer de koelkast, aub geen etenswaren achterlaten.
  • De thermostaat terug op 17 graden.
  • Het licht uit (licht in het trappenhuis gaat vanzelf uit).

 

Hartelijk dank!

Ik wil graag iets bijdragen. Hoe kan ik doneren?

De Bovenkamer is in principe gratis maar we zijn heel blij met elke bijdrage die we ontvangen! Als je iets wilt bijdragen kun je HIER lezen hoe.

Is er WIFI in de Bovenkamer?

Uiteraard! Het wachtwoord is: KomMaarBoven

Ik kom met een grote groep. Waar kunnen we parkeren?

Als je met ongeveer vijf auto’s komt is er genoeg ruimte bij de Bovenkamer. Kom je met meer? Maak dan ook gebruik van de parkeerplaats bij Bouwbedrijf van Schaik.

Hoe dat in z’n werk gaat kun je HIER lezen.

 

N.B. Let er alsjeblieft op dat er nooit (!) geparkeerd wordt op parkeerplaatsen van de bedrijven om ons heen. Daar worden zij niet blij van.

Hangt er een beamer in de Bovenkamer?

Als je de Lesruimte hebt gereserveerd kun je gebruik maken van de beamer die daar hangt. Je kunt je laptop aansluiten met een HDMI kabel (aanwezig in het ladeblok in de Lesruimte) op het aansluit punt op de muur. Ben je bang dat je er niet uitkomt dan vind je HIER een handleiding. Deze handleiding ligt ook in het ladekastje in de Lesruimte.

Wat vind ik in de verschillende ruimtes?

Onze ruimtes hebben allemaal een specifiek doel en een daarbij passende inrichting. Als je wilt weten wat je in de verschillende ruimtes kunt aantreffen bekijk dan HIER een beknopte inventarislijst per ruimte.

Ik heb moeite met traplopen. Hoe kom ik naar boven?

De naam zegt het al: de Bovenkamer bevindt zich op de bovenverdieping. Gelukkig is de trap voorzien van een traplift zodat je ook naar boven kunt als je wat minder atletisch bent.

 

Gebruikstip: Als je boven aankomt houd dan de bedieningsschakelaar wat langer naar rechts (= ‘naar boven’). De stoel draait dan verder door waardoor je gemakkelijker kunt afstappen.

Zijn er extra stoelen?

Als je te weinig stoelen hebt mag je stoelen uit een andere ruimte halen mits die ruimte natuurlijk niet door iemand anders is gereserveerd. Wel met het vriendelijke verzoek alles na afloop weer op de oorspronkelijke plek terug te zetten.

In het magazijntje achter de bar vind je nog 10 extra klapstoelen.

Overig

Waar kan ik jullie privacy verklaring lezen?

Dat kan HIER. Veel plezier!

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden lees je  HIER.

X